GIULIO CESARE (I)
TECHNIKAI ADATOK
Vízrebocsátás: 1911 ; 1937 (átépítés után) | Vízkiszorítás: 29.496 t (max.) | Sebesség: 28 csomó |
Hossz: 186 m | Szélesség: 28 m | Személyzet: 1235 fő |
Fegyverzet: 10 db 32 cm-es ágyú; 12 db 12 cm-es ágyú; 8 db 10 cm-es légvédelmi ágyú; 36 db 3,7 cm-es légvédelmi ágyú és 2 cm-es gépágyú; 2 db repülőgép |
TÖRTÉNETE
Az első világháborús
csatahajót testvérhajójához és a Duilio-osztályba
tartozó alig különbözõ két másik
hajóhoz hasonlóan a harmincas években teljesen átépítették.
Kiszerelték a középen lévő ágyútornyot,
így azokból csak négy maradt, de hatékonyabb lövegekkel
látták el őket. Emellett erősebb gépeket és
különleges torpedóvédelmet kapott. A második
világháborúban 1940-ben súlyosan megrongálódott
a Warspite brit csatahajótól kapott találattól.
1941 elején a nápolyi kikötőt ért bombatámadásban
kisebb károkat szenvedett. 1943-ban Máltán megadta magát
a briteknek. A háborút követően a Szovjetuniónak
adták, ahol Novorosszijszk néven a Fekete-tengeren szolgált.
1956-ban Szevasztopolban aknára futott és elsüllyedt, a balesetben
sok tengerész vesztette életét.
Testvérhajója: Conte di Cavour (hasonlóan
átépítve), Leonardo da Vinci (1916-ban elsüllyedt).
KÉPEK