NORTH AMERICAN P-51 MUSTANG (US)
TECHNIKAI ADATOK (P-51D)
Legénység: 1 fő | Motor: Rolls-Royce Packard-Merlin V-1650, 1695 LE | Sebesség: 698 km/h (7640 m-en) |
Fegyverzet: 6 db 12,7 mm-es Browning MG 53-2 géppuska, 2 db 226 kg-os vagy 2 db 454 kg-os bomba, vagy 6 db 12,7 mm-es rakéta | ||
Súly: 3450 kg (üresen); 5260 kg (harckészen) | Csúcsmagasság: 12.770 m | Hatótávolság: 3855 km (póttankokkal) |
Fesztávolság: 11,28 m | Hossz: 9,82 m | Magasság: 4,16 m |
TÖRTÉNETE
Az amerikai cég
egy 1940-es angol rendelésre kezdett dolgozni és 117 napos rekordidő
alatt hozta ki a legendás gép prototípusát. 1942-re
aztán kialakult az európai hadszíntéren közismert
ezüstszínű, buborék fülketetőjű gép
teljes „image”-e. A Mustang legfontosabb feladata az volt, hogy a 8. légiflotta
kötelékében a mélyen fekvő németországi
célpontok fölé kísérje az amerikai B-17-es
és B-24-es bombázókat, és
az út folyamán azokat oltalmazza. Erre a korábban elképzelhetetlen
funkcióra a Mustang-ot különösen nagy harci hatótávolsága és az összes német vadászt meghaladó motorteljesítménye
predesztinálta. A II. világháború után
a gép 55 országban futott be karriert, kéttörzsű
változata (Twin Mustang) a koreai háborúban is harcolt.
Az oldtimer repülőbemutatók nagy sztárja ma is Amerika-szerte,
sőt 1968 és 1975 között gyűjtők és más magánszemélyek
számára újragyártották.
A háborús
időszak össztermelése 15.586 db volt.
KÉPEK
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |