MESSERSCHMITT Bf 110 (Me-110) (D)
TECHNIKAI ADATOK (Bf 110C-4)
Legénység: 2 fő | Motor: 2 db Daimler-Benz DB 601A, 1100 LE | Sebesség: 562 km/h (7000 m-en) |
Fegyverzet: 2 db 20 mm-es Oerlikon MG FF gépágyú, 4 db 7,9 mm-es Rheinmetall MG 17 géppuska, 1 db 7,92 mm-es MG 15 géppuska | ||
Súly: 5150 kg (üresen); 6750 kg (max.) | Csúcsmagasság: 10.000 m | Hatótávolság: 1095 km |
Fesztávolság: 16,20 m | Hossz: 12,10 m | Magasság: 4,13 m |
TÖRTÉNETE
Az először 1936-ban levegőbe emelkedett kétmotoros rombológépet a Bayerische Flugzeugwerke (Bf), később Messerschmitt (Me) cég ellenséges bombázók és vadászgépek elleni harcra tervezte. Kezdetben sok gondot okoztak a Junkers Jumo 210-es motorok. Az első jelentősebb sorozatot (Bf 110C) már a megbízható és erős DB 601-es motorral szerelték. A modell a második világháború elején igen sikeres volt a lassú és gyenge fegyverzetű lengyel vadászokkal szemben, később Skandináviában és Nyugat-Európában is jól teljesített. Az angliai csata során viszont lassúsága és rossz manőverezhetősége miatt súlyos veszteségeket szenvedett, a Spitfire és Hurricane típusok messze felülmúlták. A későbbi modellek már többek között fotofelderítő, elfogóvadász és vadászbombázó célok ellátására specializálódtak. Kísérletek történtek éjszakai vadász változatokkal is, és ez hozta el a típus reneszánszát. A különböző lokátorváltozatokkal felszerelt Bf 109-esek jól teljesítettek, különösen megnövelte hatékonyságukat a két 20 mm-es gépágyú ún. schräge Musik elrendezésben való alkalmazása. A háború végére ebben a szerepkörben is elavult, ennek ellenére az utolsó napokig szolgálatban maradt. Néhány példányt a magyar légierő is használt.
KÉPEK