MESSERSCHMITT Bf 109 (Me-109) (D)
TECHNIKAI ADATOK (Bf 109E-3)
Legénység: 1 fő | Motor: Daimler-Benz DB 601Aa, 1175 LE (felszálláskor) | Sebesség: 560 km/h (4440 m-en) |
Fegyverzet: 2 db 20 mm-es MG FF gépágyú, 2 db 7,9 mm-es MG 17 géppuska, 1 db 20 mm-es MG FF/m gépágyú | ||
Súly: 1900 kg (üresen); 2665 kg (harckészen) | Csúcsmagasság: 10.500 m | Hatótávolság: 760 km |
Fesztávolság: 9,87 m | Hossz: 8,65 m | Magasság: 2,50 m |
TÖRTÉNETE
Az 1935-ben tervezett s akkor elképesztően korszerűnek számító alsószárnyas, teljesen fémépítésű, önhordó karosszériás vadászgépet elsőként Spanyolországban vetették be 1936-tól. A világ közvéleménye azonban csak az angliai légicsata idején ismerte meg, ahol a Hurricane-ekkel és Spitfire-okkal vívtak hatalmas ütközeteket. Sokan nem értették, hogy a legjobb pilóták miért részesítették végig előnyben a korszerűbb és jobb tulajdonságokkal rendelkező Fw 190-essel szemben. Az „Emil” a típus egyik legnagyobb példányszámban készült változata. A trópusi változatot homokszűrővel, s megerősített karosszéria szigetelésekkel szállították. A Magyar Királyi Légierő pilótái is repülték az „Emil” normál változatát (pl. a Puma egység). A „Messzer” utolsó változata Sevilla-ban készült el, az egykori nagy ellenfél, a Spitfire Merlin motorjával szerelve, 1956-ban (!).
KÉPEK
=>
Punka : A „Messzer”
Scutts : A Messerschmitt Bf 109-es története