LAVOCSKIN-GORBUNOV-GUDKOV LaGG-1 & LaGG-3 (SU)
TECHNIKAI ADATOK (LaGG-3)
Legénység: 1 fő | Motor: 1 db Klimov VK-105PF, 1210 LE | Sebesség: 556 km/h (5000 m-en) |
Fegyverzet: 1 db 20 mm-es SVAK gépágyú, 1 db 12,7 mm-es UBS géppuska, 1 db 7,62 mm-es SKASz géppuska, 2 db 110 kg-os bomba vagy 6 db 82 mm-es rakéta | ||
Súly: 2620 kg (üresen); 3190 kg (max.) | Csúcsmagasság: 10.200 m | Hatótávolság: 650 km |
Fesztávolság: 9,78 m | Hossz: 8,88 m | Magasság: 2,69 m |
TÖRTÉNETE
Az 1939-ben levegőbe emelkedett I-22-esnek nevezett prototípus jellegzetessége volt a teljesen fából készült szerkezet, melynek rétegelt lemezből gyártott borítását műanyaggal impregnálták. Ez a ma már elterjedt megoldás akkoriban teljesen újnak számított. Annak ellenére, hogy a gép nehézkes volt, és teljesítménye elmaradt a kívánatostól, elrendelték a sorozatgyártást. A LaGG-1 modellből csak kevés készült, a feltétlenül szükséges, elsősorban a pilótafülkét és a vezérlőszerveket érintő módosítások elvégzése után az I-301 prototípus eredményezte a végső változatot, melyet LaGG-3 néven gyártottak sorozatban. Az eltérő fegyverzettel szerelt gépek ekkor (1941) még korszerűnek számítottak, s nagy szolgálatot tettek a szovjet légierőnek a németek elleni háborúban, s a tervezése során szerzett tapasztalatok vezettek a későbbi korszerű modellek megkonstruálásához. Motorteljesítménye és manőverezhetősége mégsem volt megfelelő, gyártását 1942 közepén befejezték. Továbbfejlesztett változata La-5 néven ismert.
KÉPEK