FIESELER Fi 156 STORCH (D)
TECHNIKAI ADATOK (Fi 156C-2)
Legénység: 1 fő (+ 2 utas) | Motor: 1 db 8 hengeres Argus As 10C-3, 240 LE | Sebesség: 175 km/h (tengerszinten) |
Fegyverzet: 1 db 7,92 mm-es MG 15 géppuska | ||
Súly: 940 kg (üresen); 1320 kg (max.) | Csúcsmagasság: 5200 m | Hatótávolság: 1051 km (max.) |
Fesztávolság: 14,25 m | Hossz: 9,90 m | Magasság: 3,05 m |
TÖRTÉNETE
A Storch (Gólya) a német repülőgépgyártás egyik legsikeresebb modellje volt. 1936-ban készült el a prototípus, s a következő évben szolgálatba is állt. Elsősorban felderítésre használták, hiszen teljesen üvegezett kabinja rendkívül jó kilátást biztosított. Futárszolgálat ellátására és sebesültszállításra is kiválóan bevált, különleges képességei pedig néhány rendkívüli feladat ellátásra is alkalmassá tették. Megfelelő körülmények között felszálláshoz 65 méter, leszálláshoz 20 méter távolság is elég volt a Gólyának. Ezt használták ki pl. Mussolini kiszabadításánál. Magyarország összesen 36 darabot használt felderítő- és futárgépként.
KÉPEK