TECHNIKAI ADATOK
Vízrebocsátás: 1906 | Vízkiszorítás: 21845 t (max.) | Sebesség: 21 csomó |
Hossz: 106,6 m | Szélesség: 25 m | Személyzet: 773 fő |
Fegyverzet: 10 db 30,5 cm-es L/45 ágyú ; 22 db 7,6 cm-es L/50 ágyú ; 2 db 7,6 cm-es légvédelmi ágyú ; 5 db 45,7 cm-es torpedóvető cső |
TÖRTÉNETE
A rekordidő alatt (egy év és egy nap) elkészült Dreadnought forradalmasította a cstahajó-építést, olyannyira, hogy határkőnek számított. A hasonló jellemzőjű hajókat Dreadnoguht-típusúnak, a korábban épülteket pre-Dreadnoughtoknak nevezték ezután. A legfontosabb újítás a „csupa nagy ágyú”, a rendkívül erős tüzérség, mely koncentráltan került elhelyezésre a tornyokban. A 10 nagy löveg egyszerre tudott tüzelni a célra, a korábbi csatahajókon ezt csak négy ágyúval voltak képesek megcsinálni. Másik fontos jellemzője a gőzturbinák és a négy hajócsavar alkalmazása volt. Az elsősorban a németek elrettentésére megalkotott hajótípus éppenhogy nem visszatartó erőként hatott, hanem hatalmas fegyverkezési versenyt váltott ki. A potenciális (később valós) ellenfelek egyre-másra építették a nehéz csatahajókat. Maga a Dreadnought kevés szerepet kapott az első világháborúban: 1915. március 18-án legázolással elsüllyesztette az U–29 német tengeralattjárót. Lebontására 1923-ban került sor.
KÉPEK
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |