TECHNIKAI ADATOK
Vízrebocsátás: 1901 | Vízkiszorítás: 8360 t | Sebesség: 19,5 csomó |
Hossz: 114,2 m | Szélesség: 19,8 m | Személyzet: 638 fő |
Fegyverzet: 3 db 24 cm-es L/40 Skoda ágyú ; 12 db 15 cm-es L/40 Krupp ágyú ; 10 db 6,6 cm-es L/45 Skoda ágyú ; 6 db 4,7 cm-es L/44 Skoda ágyú ; 2 db 45 cm-es torpedóvető cső |
TÖRTÉNETE
A Habsburg-osztály második egységeként 1899-ben kezdték építeni. Az Adriai-tengerre tervezett csatahajók főtüzérsége nem mondható erősnek,
páncélozottságuk és közepes tüzérségük viszont megfelelőnek tekinthető. Az Árpád-ot 1911–12-ben átépítették, ennek ellenére a háború
kitörésekor már nem számított korszerűnek. Legjelentősebb bevetésére az olasz hadüzenetetet követően került sor, 1915. május 23-án részese volt
annak a köteléknek, mely Anconát bombázta. 1917. december 19-én a cortelazzói nehéz ütegeket lőtte, ismét egy kötelék tagjaként. 1918 februárjában kivonták
a csapatszolgálatból, ezután iskolahajóként szolgált, legénységét tengeralattjárós és légi szolgálatra osztották be. A háború után Nagy-Britanniának ítélték,
de ők továbbadták az olaszoknak, akik 1921-ben lebontották.
Testvérhajói : Habsburg, Babenberg
KÉPEK
![]() |
![]() |